Header ADS

header ads

Khasiat Buah Kulim


1. Kencing Manis. Ia menstabilkan dan menurunkan gula dalam darah. Membantu mempercepatkan pemulihan luka akibat kencing manis.

2. Darah Tinggi. Merawat sakit darah tinggi. Jika sebelum ini bila anda salah makan, kepala akan sakit berdenyut. Amalkanlah buah kulim ini. InsyaAllah ia tidak akan berulang lagi.

3. Membuang Kolesterol. Kolesterol amat merbahaya. Ia mampu untuk menghalang aliran darah berjalan dengan baik.


4. Resdong. Setiap pagi anda akan bersin dan gatal-gatal dibahagian wajah. Jika terhidu habuk walau sedikitpun, hidung anda akan berair dan mudah dijangkiti selsema. Buah kulim akan dapat membantu anda.

5. Buah Pinggang. Mampu membantu dalam penurunan 'index creatinine', mencuci darah, mencairkan darah, membuang toksin. Menjadikan anda lebih bertenaga dari biasa. Amalkan buah kulim ini sebelum index creatinine meningkat dan terpaksa menjalani rawatan dialisis. Pesakit 'buah pinggang bocor' juga amat baik mengamalkan kapsul buah kulim ini.


6. Buasir juga mampu dipulihkan melalui petua amalan memakan buah kulim ini.

7. Jerawat. Kulit muka anda menjadi gebu dan jerawat akan pudar. Darah dibersihkan secara semulajadi.

8. Menghilangkan bisa-bisa badan dan kebas-kebas dibahagian kaki dan tangan.

9. Gout. Membantu menghilangkan penyakit gout, insyaAllah.

10. Menganjalkan Payudara. Bagi yang berusia, payudara akan menjadi kurang anjal. Amalkan buah kulim ini, ia akan membantu menganjalkan kembali payudara anda.

11. Seterusnya, ia juga dikatakan mampu menambah tenaga untuk bekerja seharian tanpa ada rasa keletihan, menguatkan sistem imunisasi, melancarkan peredaran darah, mengurangkan sakit sendi, lutut dan kepala, mengurangkan penyakit asma kronik, mengurangkan kadar gula dalam darah, melancarkan sistem pencernaan
______
WANITADAILY

http://wanitadaily.blogspot.com
https://www.facebook.com/WanitaKini
https://t.me/dapuronline

Post a Comment

1 Comments

  1. Khasiatnya blh difahami tapi ceritalh skali cara pengunaan dan cara pengambilan samada kunyah hidup-hidupka mmacamna?

    ReplyDelete